سفارش تبلیغ
صبا ویژن

داکت اسپلیت

سیستم داکت اسپلیت چیست ؟ و چه نقشی در سیستم های تهویه مطبوع دارد ؟

اگر همیشه در تابستان با مشکل گرمای محیط زندگی خود مواجه هستید ، ما به شما سیستم های داکت اسپلیت را معرفی می کنیم. نصب سیستم های داکت اسپلیت ، مشکل دمای بالا را در خانه بر طرف می کنند.

امروزه داکت اسپلیت ها یا اسپلیت های کانالی به گزینه ای بسیار محبوب برای سیستم های تهویه مطبوع در ساختمان های مختلف همچون مسکونی ، اداری ، تجاری و . . . تبدیل شده اند.

هدف اصلی سیستم اسپلیت کانالی خنک کردن هوای داخل ساختمان می باشد. این سیستم های خنک کننده از دو بخش تشکیل شده اند. یکی از آن ها در خارج از ساختمان و دیگری در داخل ساختمان نصب می شود. برای اتصال آن ها به یک کانال باریک نیاز است. اصل عملکرد سیستم های اسپلیت کانالی تقریباً مشابه کولر گازی ها می باشد.

مبردی که از طریق لوله در داخل سیستم جریان می یابد ، گرمای هوای داخل اتاق را جذب کرده ، انرژی گرمایی را به بیرون منتقل کرده و آن را به محیط آزاد می کند. مدار تبرید تهویه مطبوع شامل دو عنصر اصلی است : کندانسور و اواپراتور.

کندانسور در یونیت خارجی دستگاه محصور شده است و اواپراتور آن در یونیت داخلی قرار گرفته است.

مبرد ( معمولاً فریون ) بین دستگاه ها در یک مدار بسته حرکت می‌کند. داخل آن در فرآیند جذب انرژی حرارتی گرم می شود و به گاز تبدیل می شود.

به این ترتیب هوا هنگام عبور از اواپراتور خنک می شود. برای بهبود حرکت جریان هوا در اتاق ، از یک فن استفاده می شود.

سپس ، مبرد وارد کندانسور می شود. در اینجا از یک کمپرسور عبور می کند و سپس در تماس با هوای سرد تر محیط بیرون خنک می شود و مبرد دوباره به مایع تبدیل می شود.

اصل عملکرد چنین سیستمی با عملکرد یک کولز گازی مطابقت دارد ، توانایی فریون برای تبخیر در دما های پایین نیز در اینجا استفاده می شود.

اجزای تشکیل دهنده دستگاه داکت اسپلیت :

برای این که فرآیند عملکرد چنین سیستم تهویه مطبوعی به نحو احسن انجام شود، از عناصر مختلفی استفاده می شود.

این سیستم ها معمولاً شامل موارد زیر می باشد :

·        فن

·        کمپرسور

·        کندانسور

·        شیر انبساط

·        فیلتر فریون

·        کنترل پنل

·        پوشش حفاظتی

·        دریچه های توزیع هوا

·        لوله مسی

·        کانال ها

·        و . . .

فن وظیفه گردش هوای ثابتی را بر عهده دارد تا از خنک شدن فریون اطمینان حاصل کند. این فرآیند در یک کندانسور انجام می شود. با کمک کمپرسور، فریون فشرده می شود ، که انتقال آن به حالت گازی و گردش آن در مدار تبرید را تضمین می کند.

فیلتر فریون را از آلودگی های وارد شده به سیستم تصفیه می کند ، این آلودگی ها ممکن است در حین نصب ایجاد شده باشند.

علاوه بر عناصر ذکر شده ، می توان یک شیر چهار طرفه را نیز در یونیت خارجی تعبیه کرد که در صورتی که مدل علاوه بر سرمایش ، گرمایش اتاق را در زمستان نیز تامین کند.

مزیت های اسپلیت کانالی :

·        توزیع هوا به صورت یکپارچه

·        کیفیت بالای هوای خروجی

·        ایجاد هوای مطبوع و بهتر نسبت به کولر گازی

·        کاربری آسان و راحت

·        کاهش هزینه های انرژی

·        کاهش رطوبت هوا با سیستم های اسپلیت کانالی

·        اشغال فضای بسیار کم

·        دارای ظاهری بسیار زیبا و شیک

·        و . . .

داکت اسپلیت اینورتر :

مدل های اینورتر داکت اسپلیت، واحد هایی کاملا مقرون به صرفه هستند. اینورتر وسیله ای است که می تواند نیروی ویژه ای را برای کمپرسور تامین کند. بر این اساس ، قدرت عملیاتی کمپرسور بسته به موقعیت متفاوت خواهد بود. در این تجهیزات معمولاً قطعات الکترونیکی در یونیت داخلی نصب می شوند. طراحی چنین سیستم هایی با توجه به درخواست مشریان صورت می گیرد.

دستگاه های اینورتر مجهز به فیلتر کربن و فیلتر الکترواستاتیک می باشند ، همچنین می توانند به فیلتر های کارتریجی آنتی باکتریال یا سایر فیلتر ها مجهز شوند.

همان طور که قبلا ذکر شد فن، هوای خنک شده را از اواپراتور عبور می دهد. پرده های متحرک مجهز به یک محرک الکتریکی برای تنظیم جهت جریان هوای سرد می باشد.

ظرفیت دستگاه های اسپلیت کانالی مدل اینورتر با توجه مساحت ساختمان تعیین می شوند.

سیستم های داکت اسپلیت اینورتر امکان نصب چندین یونیت داخلی متصل به یک یونیت خارجی مشترک را فراهم می کنند. از نظر اقتصادی ، چنین سیستم هایی می توانند بسیار مفید واقع شوند.

سیستم های اسپلیت کانالی و پمپ حرارتی :

اگر سیستم اسپلیت کانالی مجهز به پمپ حرارتی باشد ، در زمستان می توان با خیال راحت از آن برای گرم کردن اتاق استفاده کرد. برخی از مشتریان به اشتباه تصور می کنند که یونیت داخلی اسپلیت کانالی مجهز به المنت گرمایشی است که کاملا اشتباه است.

در واقع چنین سیستم تهویه مطبوعی دارای یک سیستم کنترلی می باشند که همان طور که گفته شد ، در زمستان محیط مورد نظر شما گرم و در تابستان محیط مورد نظر شما را خنک می کنند.

این سیستم ها باعث می شوند هزینه های انرژی به طور چشمگیری کاهش پیدا کنند. سیستم اسپلیت کانالی مجهز به پمپ حرارتی به عنوان وسیله ای قابل اعتماد و کاملا مقرون به صرفه برای مسکن های مسکونی ، اداری ، تجاری و . . . در نظر گرفته می شود.

در هنگام خرید دستگاه باید شرایط عملکرد و مشخصات فنی دستگاه را به دقت بررسی کنید.

توجه به محل نصب یونیت داخلی :

انتخاب مکان مناسب برای یونیت داخلی بسیار مهم است. اگر تجهیزات به درستی نصب نشوند باعث می شود هوای نامطبوعی در محیط مورد نظر شما پخش شود. نصب نادرست یونیت های داخلی می تواند کارایی داکت اسپلیت را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و شایع ترین علت خرابی این تجهیزات می باشد. اما در عوض ، اگر یونیت داخلی سیستم اسپلیت کانالی به درستی نصب شده باشد ، عملکرد فوق العاده موثر و پایداری را برای شکا به ارمغان می آورد.

برای عملکرد بهتر یونیت داخلی بهتر است از نصب آن در معرض نور مستقیم خورشید جلوگیری نمایید.

تنظیم دما با اسپلیت های کانالی :

توصیه می شود دمای سرمایشی این سیستم ها را بین 21 تا 23 درجه تنظیم نمایید. تنظیم دما با استفاده از این تجهیزات به راحتی با استفاده از ریموت ها و کنترل ها صورت می گیرد.

مراقبت از سیستم های داکت اسپلیت :

این تجهیزات باید از گرمای بیش از حد یا اثرات الکترومغناطیسی محافظت شوند.

هر شش ماه یک بار فیلتر ها را تمیز کنید.

یونیت خارجی نیز باید به صورت دوره ای مورد بازرسی قرار گیرند.

برای افزایش عمر سیستم، بهتر است در حین کار پنجره ها و در ها بسته شود.

با نصب مناسب و رعایت شرایط کاری ، چنین تجهیزاتی می توانند برای مدت بسیار طولانی بدون مشکل کار کنند.

خرید داکت اسپلیت :

قبل از خرید این سیستم ها تمام عوامل را مورد بررسی قرار دهید. برای این منظور به مواردی همچون متراژ واحد مورد نظر ، ابعاد دستگاه ، میزان مصرف برق ، نوع کاربری محیط مورد نظر و خرید داکت اسپلیت متناسب با نوع کاربری ، گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه ، نصب و راه اندازی اسپلیت کانالی ، بهترین نوع کانال کشی و . . . توجه کرد تا انتخاب درستی از این سیستم تهویه مطبوع داشته باشید.

راهنمای انتخاب و خرید دستگاه اسپلیت کانالی :

انتخاب نوع دستگاه اسپلیت کانالی نیاز به بررسی و محاسبه دقیقی دارد تا ظرفیت مورد نیاز آن متناسب با پروژه تعیین شود. پس یادتان باشد قبل از خرید این دستگاه حتما با یک کارشناس سیستم های تهویه مطبوع مشورت کنید.

گروه تولیدی و صنعتی مهتاب گستر با سال‌ ها تجربه در زمینه مشاوره خرید فن کویل و نصب و راه اندازی بهترین سیستم های تهویه مطبوع ، آماده ارائه انواع دستگاه های اسپلیت کانالی به مشتریان عزیز می باشد.

مشاوره و سفارش دستگاه داکت اسپلیت :

برای مشاوره و خرید داکت اسپلیت می توانید با تیم متخصص مهتاب گستر در ارتباط باشید .

شما می توانید از طراحی تا اجرا محصول مورد نظر و پشتیبانی آن برای پروژه های بزرگ را به ما بسپارید .

تلفن های تماس جهت دریافت مشاوره و ثبت سفارش ها : 66706377 و 66709528