سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مینی چیلر

مینی چیلر

 

مینی چیلر چیست ؟

برای سیستم های تهویه مطبوع ، همیشه نیازی به خرید تجهیزات حجیم و بزرگ نیست. گاهی اوقات در سیستم های تهویه مطبوع به یک چیلر کوچک نیاز است. به چیلر های کوچک ، مینی چیلر نیز می گویند.

شرکت مهتاب گستر در زمینه تولید چنین تجهیزاتی فعالیت دارد. این شرکت دستگاه های مینی چیلری را ارائه می دهد که با فناوری پیشرفته طراحی شده اند. مینی چیلر های تولید شده توسط این شرکت از مبرد های دوستدار محیط زیست را برای آن ها فراهم می کند. چنین واحد هایی عملاً تأثیری بر محیط زیست نمی گذارند و در عین حال کارایی بالایی دارند.

چیلر های کوچک جزء تجهیزات سیستم تهویه مطبوع محسوب می شوند. چیلر کوچک از نظر اندازه و کارایی با چیلر مرکزی تفاوت دارد. این دستگاه بسیار جمع و جور است ، اما در عین حال به طور کامل با عملکرد های خنک کننده مقابله می کند. ابعاد کوچک مینی چیلر ها برخی از ویژگی های طراحی را تحت تاثیر خود قرار می دهد. معمولاً این تجهیزات در محیط بیرون ساختمان ها نصب و راه اندازی می شوند.

هدف از استفاده مینی چیلر ها :

چیلر های مرکزی بزرگ اغلب در صنعت استفاده و بهره برداری می شوند ، زیرا قدرت قابل توجهی دارند. مینی چیلر واحدی است که عملکرد گرمایش یا خنک کننده آب را برای سیستم های تهویه مطبوع مرکزی یا فن کویل ها فراهم می کند.

چنین تجهیزاتی برای سرمایش یا گرمایش ساختمان های مسکونی، مغازه ها، امکان ورزشی، هتل های کوچک، ساختمان های اداری کوچک و ... استفاده و بهره برداری می شوند. برای شرکت ها، چنین تجهیزاتی مهم هستند زیرا می توانند شرایط بهینه را برای عملکرد تجهیزات گران قیمت، به عنوان مثال، برای خنک کردن یک اتاق سرور ، فراهم کنند. مینی چیلر ها از نظر فنی نسبت به سیستم های تهویه مطبوع خانگی راندمان بالا تری را ارائه می دهند و هزینه آن ها به طور قابل توجهی کم تر از راه حل های صنعتی می باشد.

اصل کارکرد مینی چیلر ها :

مینی چیلر ها بر اساس سیستم تبرید عمل می کنند. یعنی مبنای کار آن ها قانون دوم ترمودینامیک می باشد. در نتیجه یک فرآیند ترمودینامیکی ، انرژی گرمایی منتقل می کند.

تجهیزات دستگاه مینی چیلر :

مینی چیلر ها از همان اجزای اصلی چیلر های مرکزی تشکیل شده اند. یعنی کمپرسور، کندانسور، شیر انبساط و اواپراتور هستند.

کندانسور برای از بین بردن گرما از جسم خنک کننده طراحی شده است. مبرد و آب از داخل آن عبور می کنند. در آنجا مبرد به جوش می آید، در نتیجه، مایع به آن انرژی می دهد و خنک می شود و مبرد تحت گرما به شکل گازی تبدیل می شود. سپس گاز وارد کمپرسور می شود، بر روی موتور الکتریکی آن اثر می گذارد و به خنک شدن آن کمک می کند.

از مبدل حرارتی مبرد وارد واحد بعدی می شود و در آنجا به دلیل کاهش دما به حالت مایع می رود و دوباره چرخه شروع می شود. زیرا مخلوط بخار کم فشار و مایع وارد اواپراتور می شود و در آنجا می جوشد و دوباره فرآیند شروع می شود.

مزیت های چیلر های کوچک :

چیلر های کوچک دارای مزیت های متعددی می باشند ، که عبارت است از :

·        استفاده از مبرد های سازگار با محیط زیست

·        سهولت مدیریت

·        راحتی نصب

·        سطح سر و صدای کم در هنگام کار

·        مصرف انرژی نسبتاً کم

·        قابلیت اطمینان بالا

·        وزن سبک و فشرده بودن

مینی چیلر ها دارای بالا ترین استاندارد های ایمنی هستند و دارای سیستم کارکرد آسان و طراحی مدرن می باشند. عایق حرارتی خط هیدرولیک در آن ها از یک ماده پلیمری ساخته شده است که در برابر افت فشار و سایر عوامل محیطی منفی مقاوم است.

اواپراتور از فولاد ضد زنگ ساخته شده است و در معرض خوردگی قرار نمی گیرد. تمام اجزای واحد دارای درجه بالایی از محافظت در برابر ضربه های منفی هستند که قابلیت اطمینان تجهیزات را به طور کلی فراهم می کند. اتوماسیون با کیفیت بالا دستگاه را در برابر بار اضافی محافظت می کند.

مینی چیلر ها برای دستیابی به حد اکثر راندمان به کمپرسور مجهز هستند. این به معنای بهره وری انرژی بالا می باشد که در دراز مدت منجر به کاهش هزینه های عملیاتی می شود. نرم افزار داخلی امکان کنترل ظرفیت خنک کننده کمپرسور ها را فراهم می کند. شاخص های بالا ترین کارایی را محاسبه می کند و در عین حال هزینه ها را به حداقل می رساند.

تعمیر و نگهداری چیلر کوچک :

برای کارکرد مطلوب چیلر های کوچک و سایر تجهیزات لازم است به صورت دوره ای آن را بررسی کنید. تعمیر و نگهداری از مینی چیلر ها مطابق با دستور العمل سازنده انجام می شود. مالک می تواند چنین کاری را خودش انجام دهد. فقط ابتدا باید اطمینان حاصل کند که دستگاه به برق وصل نیست.

در حین کار با تجهیزات تهویه مطبوع ، پارامتر های زیر باید به طور مداوم نظارت شود :

·        وضعیت بدنه سازه و عدم خوردگی آن

·        شاخص های اصلی عملکرد دستگاه

·        سطح محلول ضد یخ و غلظت آن

·        وضعیت فن خنک کننده

شما باید از عدم نشت مبرد مطلع شوید، حجم و فشار آن، سطح روغن را در فیلتر مربوطه اندازه گیری کنید. همچنین نظارت بر جریان مایع خنک کننده نیز مهم است. همه این ها بدون دخالت متخصصان شخص ثالث قابل انجام است. برای محافظت کندانسور در برابر آسیب های مکانیکی، توری های محافظ باید نصب شوند.

اگر کاربر در حین بازرسی متوجه آسیب به پره های کندانسور شد، باید با استفاده از ابزار مناسب به حالت عادی خود بازگردانده شود تا لوله ها توسط جریان هوا دمیده شوند. همچنین لازم است به طور مرتب عملکرد سنسور ها و شیر های ایمنی بررسی شود.

نحوه انتخاب مینی چیلر ها :

برای انتخاب یک مینی چیلر مناسب ابتدا باید توان یا ظرفیت تجهیزات مورد نیاز را محاسبه کرد. برای انجام این کار ، باید نیاز های هر مورد را بشناسید. یک محاسبه هیدرولیک برای بخش های جداگانه و کل سیستم در نظر بگیرید. این امر مستلزم دانش خاصی است ، بنابراین بهتر است این کار را به متخصص بسپارید.

انتخاب یک مینی چیلر موضوعی جدی است. شما باید یک مدل را با در نظر گرفتن مساحت اتاق، شرایط کار و .... خریداری نمایید. متخصصان مجموعه مهتاب گستر می توانند به تمام سوالات مربوط به مشخصات فنی مینی چیلر پاسخ دهند و شما را در انتخاب تجهیزات مناسب یاری کنند.

راهنمای خرید دستگاه مینی چیلر :

انتخاب نوع دستگاه مینی چیلر نیاز به بررسی و محاسبه دقیقی دارد تا ظرفیت مورد نیاز آن متناسب با پروژه تعیین شود. پس یادتان باشد قبل از خرید این دستگاه حتما با یک کارشناس سیستم های تهویه مطبوع مشورت کنید.

گروه تولیدی و صنعتی مهتاب گستر با سال‌ ها تجربه در زمینه مشاوره خرید چیلر کوچک و نصب و راه اندازی بهترین سیستم های تهویه مطبوع ، آماده ارائه انواع دستگاه های مینی چیلر به مشتریان عزیز می باشد.

مشاوره و سفارش دستگاه مینی چیلر :

برای مشاوره و خرید دستگاه مینی چیلر می توانید با تیم متخصص مهتاب گستر در ارتباط باشید .

شما می توانید از طراحی تا اجرا محصول مورد نظر و پشتیبانی آن برای پروژه های بزرگ را به ما بسپارید .

تلفن های تماس جهت دریافت مشاوره و ثبت سفارش ها : 66706377 و 66709528

سپاس از سایت خوب یو آپلود